"Sztuka zwycięstwa. Wspomnienia twórcy NIKE" Phil Knight

"Podobnie jak wszyscy moi znajomi, pragnąłem sukcesu, jednakże w przeciwieństwie do nich nie wiedziałem, co by to mogło oznaczać? Pieniądze? Być może. Żona? Dzieci? Dom? Jasne, jeśli tylko dopisze mi szczęście.Uczono mnie, żebym właśnie do takich celów aspirował- i jakąś cząstką siebie instynktownie to robiłem. Jednakże w głębi duszy szukałem czegoś innego, czegoś więcej." Fragment książki. Książka jest autobiografią Phila Knighta, założyciela NIKE, jednej z najpotężniejszych firm z obuwiem i odzieżą sportową, z roczną sprzedażą rzędu 30 miliardów dolarów. Jego wielkie marzenie rozpoczęło się od codziennego, porannego biegania. Wtedy miał sporo czasu na przemyślenia i zaplanował rozpoczęcie takiej działalności. Realizacja zajęła mu wiele lat, wysiłek jaki włożył w firmę był olbrzymi. Po drodze zrealizował i inne cele m.in. zwiedził świat. Na pewno warto przeczytać tę książkę pod kontem sporej dawki ekonomii podanej w przystępny sposób. Autor osiągnął swój cel, jednak praca i myślenie o niej zajęło mu sporą część jego życia. Jak twierdzi, to była jego pasja. Kochał bieganie i instynktowanie czuł, że nie będzie szczęśliwy, jeśli nie zwiąże swojej kariery zawodowej ze sportem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz